مدیركل آموزش و پرورش هرمزگان:

افزایش مراكز یادگیری محلی از عوامل مهم ارتقای مهارت آموزی است


افزایش مراكز یادگیری محلی از عوامل مهم ارتقای مهارت آموزی است به گزارش فاما كیش مدیركل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: داشتن برنامه ریزی موثر برای شناسایی و جذب سواد آموزان یك لزوم و افزایش مراكز یادگیری محلی عامل مهم در جهت ارتقای مهارت آموزی است.



به گزارش فاما کیش به نقل از مهر، جلسه کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی با دستور کار ابلاغ حجم دوره های سواد آموزی در سال ۹۹ و نحوه برگزاری امتحانات پایانی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد و بر ضرورت برنامه ریزی مؤثر جهت شناسایی و جذب سواد آموزان تاکید شد.
موسی دادی زاده در این نشست با اعلان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه های سوادآموزی یکی از برنامه های مهم اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان است، اظهار داشت: جهت جذب و توسعه سواد آموزی باید برنامه ریزی دقیقی وجود داشته باشد تا افراد بیشتری شناسایی و تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار گیرند.
وی میزان بهره مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن را یکی از فاکتورهای رشد در جامعه برشمرد و اضافه کرد: کیفیت بخشی، ایجاد انگیزه و سوق دادن سواد آموزان به سمت تحکیم سواد درکنار فراگیری مهارت های زندگی می تواند در جهت ارتقای فرهنگ سواد آموزی در استان مؤثر باشد.
دادی زاده با اشاره به اینکه افزایش مراکز یادگیری محلی در استان عامل مهمی برای ارتقای مهارت آموزی است، خاطر نشان ساخت: در مراکز یادگیری محلی افراد در کنار باسواد شدن، مهارت های فردی و شغلی را فرا می گیرند و محصولات تولیدی خودرا در نمایشگاه های این مراکز به فروش می رسانند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بر استفاده از ظرفیت مدیران مدارس برای اجرایی شدن برنامه های سوادآموزی اصرار کرد و اظهار داشت: مدیران مدارس در پیشبرد برنامه های سوادآموزی نقش مهمی دارند و فعالیت آنان در جهت جذب و ریشه کن کردن بی سوادی انکار ناپذیر است.
دادی زاده افزود: باتوجه به اهمیت باسوادی کامل اولیای دانش آموزان بعنوان در دسترس ترین گروه هدف، شهرستان ها و مناطقی که در سال ۹۹ بطور مستند با سوادی کامل اولیای دانش آموزان خودرا اعلام کنند از طرف سازمان نهضت سواد آموزی کشور تشویق خواهند شد.
در ادامه جلسه معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان با ارائه گزارشی از روند کارهای سواد آموزی، تمرکز بر برنامه های کیفیت بخشی، مشارکت جویی و جهت دهی به فعالیت سواد آموزان، نظارت شایسته بر عملکرد آموزش دهندگان و توانمندسازی آنان و جذب کم سوادان و بی سوادان را همچون برنامه هایی در جهت توسعه و بهبود کیفیت آموزش برشمرد.


منبع:

1399/04/12
16:38:44
5.0 / 5
534
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش