مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح كرد:
تقویت حمل و نقل بمنظور گسترش سرمایه های متمركز اولویت بنادر
فاما كیش: مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان تقویت حمل و نقل بمنظور گسترش سرمایه های متمركز را مولفه مهم سال جهش تولید عنوان نمود.
به گزارش فاما كیش به نقل از مهر، اله مراد عفیفی پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران یكی از اقدامات مهم و مؤثر سال قبل (رونق تولید) را اجرای طرحی موسوم به «كنترل دسترسی» ( (Access Control)عنوان كرد و گفت: این طرح با هدف ساماندهی و نظم دهی ترددها به مجتمع بندری شهیدرجایی و هوشمند سازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی، طراحی، استقرار و اجرا شد.
وی اضافه كرد: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف توزیع عادلانه بار، استفاده از این زیر ساخت در دستور كار قرار گرفت كه با موفقیت عملیاتی و اجرا شد.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اشاره كرد: در چارچوب گام نخست طرح الكترونیكی كردن روند ورود و خروج كامیون ها، طی سال قبل جلسات مختلفی بین مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و بعد از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همین طور تقویت نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید.
عفیفی پور، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح "كنترل دسترسی" و تبادل اطلاعات الكترونیكی در بستر نرم افزاری به وجود آمده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل كلیدی در موفقیت این طرح دانست.
مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینكه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با شیوه های سنتی حائز مزایایی مختلفی است گفت: ارتقا و تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمركز یكی از مهمترین مولفه هایی است كه درسال جهش تولید در دستور كار بنادر استان قرار دارد.
عفیفی پور با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های به وجود آمده درجهت گسترش و تعمیم حمل و نقل تركیبی در بندر شهیدرجایی عنوان كرد: سال قبل ایجاد خطوط جدید، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یكی از مهمترین الویتهای عمرانی این بندر بود و امسال بهره گیری از مزیت های به وجود آمده با هدف یكسان سازی فعالیت ها، همین طور حفظ و توسعه بازارهای صادراتی بمنظور پشتیبانی از تولید در كشور و منطقه را به جدیت دنبال خواهیم كرد.
این مقام مسئول بهره گیری از بسترهای به وجود آمده درحمل و نقل چندوجهی در بنادری همچون شهید رجایی را بهترین شیوه درمقایسه با سیستم های رایج سنتی دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های موجود در حمل و نقل چند وجهی از بروز مشكلاتی همچون تأخیر در امر تخلیه و بارگیری، افزایش هزینه های زائد كه در فرایندهای سنتی مترتب است، جلوگیری كرده و با بهره برداری حداكثری از سرمایه گزاری به وجود آمده با هزینه های پایین، مزیت عمده ای در بهره برداری از منابع كشور به وجود آورده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
به گفته عفیفی پور امكان انتقال سریع مواد اولیه، كاهش مصرف انرژی، تسریع در امر صادرات كالاهای تولیدی و سهولت در امر حمل و نقل از یكسو، یكسان سازی فعالیت ها و بخشنامه های مشترك در سطح بین المللی با تقویت حمل و نقل چند وجهی را از طرف دیگر مهمترین مؤلفه ها و مزیت هایی برشمرد كه منجر به توسعه بازرگانی بین المللی و جهش تولید در كشور خواهد گردید.
منبع: فاما كیش
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب