مهمترین پروژه آبرسانی تاریخ هرمزگان به بهره برداری رسید


مهمترین پروژه آبرسانی تاریخ هرمزگان به بهره برداری رسید به گزارش فاما كیش مدیرعامل آبفای هرمزگان اظهار داشت: طرح آبرسانی به بشاگرد در استان هرمزگان به لحاظ اهمیت و محرومیت زدایی از چهره شهرستان بشاگرد، بعنوان مهمترین پروژه آبرسانی تاریخ هرمزگان راه اندازی شد.



به گزارش فاما کیش به نقل از مهر، امین قصمی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به بشاگرد که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید، بیان داشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد استان هرمزگان از سال ۹۲ شروع شد. برای تکمیل فاز اول این پروژه اعتباری بالغ بر یک هزار ۸۱۰ میلیارد ریال مورد نیاز بود که ۴۰۰ میلیارد ریال آن از جانب دفتر مقام معظم رهبری تخصیص داده شد.
وی با اشاره به اینکه در این مرحله نیاز آبی شهر سردشت و ۸ روستای مسیر تأمین می شود، اظهار داشت: حجم عملیات این طرح شامل ۸۱ کیلومتر خط انتقال، دو باب ایستگاه پمپاژ، ۵ واحد مخزن و مجموعه تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۸۰ لیتر بر ثانیه است که سال جاری فاز اول این طرح در چارچوب آبرسانی به شهر سردشت و روستاهای مسیر با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری می شود.
قصمی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه یکهزار و ۸۱۰ میلیارد ریالل اعتبار هزینه شده است. برای تکمیل طرح انتقال آب از سد جگین به بشاگرد اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریالل نیاز است.
مدیرعامل آبفا استان اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه نیاز آبی شهر سردشت و ۸ روستای مسیر شامل وی، چخون، رازکا، جکدان، علی آباد، اَهوِن، گَروغ و دِهِندِر با جمعیتی بالغ بر ۹هزار نفر برطرف می شود.
وی اظهار داشت: بخش عمده ای از زیرساخت ها در فاز اول پروژه بوجود آمده و پیشبینی می شود در افق طرح ۶۱ هزار ۴۰۳ نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.
قصمی در ادامه به ابعاد اجتماعی و اقتصادی طرح اشاره نمود و اظهار داشت: طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد سبب ایجاد منابع آبی پایدار، ارتقای کیفیت و کمیت آب تامینی منطقه و افزایش رضایت عمومی مردم خواهد شد.
وی همینطور از امکان تأمین آب صنایع خرد و کوچک در بشاگرد در اجرای این طرح اطلاع داد و اظهار داشت: نتیجه این طرح سبب ارتقای ظرفیت های بهره وری، اشتغالزایی و کارآفرینی خواهد شد.


منبع:

1399/04/27
12:00:45
5.0 / 5
2562
تگهای خبر: آب , كیفیت , هرمزگان , هزینه
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش