راه های باورپذیری قصه خیالی به مخاطب چیست؟


راه های باورپذیری قصه خیالی به مخاطب چیست؟ فاما کیش: هرمزگان مدرس و داور قصه گویی کشوری در جمع نوجوانان هرمزگانی قصه گویی را یک رسانه دانست، رسانه ای که از راه آن حرف های خویش را به دیگران منتقل می نماییم.



مهدی آرایی شب گذشته (۱۸ دی ماه) در نشست مجازی آشنایی با ساختار هنرقصه گویی در هرمزگان، در ابتدا جهت لزوم پرداخت به قصه گویی به عرضه تعریف سواد از نظر یونسکو پرداخت و انواع سواد شامل سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد کامپیوتری، سواد سلامتی، سواد نژادی و قومی، سواد بوم شناختی، سوادتحلیلی، سوادانرژی، سوادعلمی و سواد رسانه را نام برد.

وی افزود: قصه گویی یک رسانه است، رسانه ای که از راه آن حرف های خویش را به دیگران منتقل می نماییم.

این مدرس قصه گویی کشوری به عرضه تعریف قصه گویی به صورت جامع پرداخت و تصریح کرد: اگر قصه ای را با بیان شفاهی و با تکیه برکلمات و برپایه تخیّل و ماجرایی تعلیق گونه اجرا نماییم و بازی رقیق و ملایمی را در چهره و بدن چاشنی این روایت شفاهی نماییم و روایتی منحصر به فرد را برایش در نظر بگیریم قصه گویی انجام داده ایم.

وی در ادامه عوامل موثر در قصه گویی موفق را بیان کرد و اضافه کرد: تخیل(دروغ هنری)، وصف زیبایی و حذف پرگویی و موسیقی قصه گویی از موارد اثرگذار در یک قصه گویی موفق هست.

آرایی در انتها اظهار داشت: همینطور آرایی به جهت اینکه قصه گو بتواند قصه خیالی را برای مخاطب باور پذیر کند، ۳ عنصر مهم تخیل، حقیقت مانندی و حساسیت باید به کار برد.





منبع:

1399/10/20
14:07:56
0.0 / 5
862
تگهای خبر: هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش