مدیركل روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی:

شكایات كارگری هرمزگان كاهش داشته است


شكایات كارگری هرمزگان كاهش داشته است هرمزگان مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با عنایت به شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن در تولید و کسب کارها، شکایات کارگری در هرمزگان کاهش داشته که این امر نشان از تلاش کارکنان حوزه روابط کار وهمسویی با نگرش های مدیریت تعاون و کار استان دارد.



کوروش یزدان روز گذشته(دوم بهمن ماه) در نشست با اعضای مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی هرمزگان اضافه کرد: بررسی آمار عملکردی هرمزگان در پایداری مشاغل و کنترل بحران کاری و کاهش پرونده های کارگری و هیات های حل اختلاف و تشخیص، نشان از این دارد که حوزه روابط کار استان مدیریت خوبی را در این عرصه انجام داده است.

وی اظهار نمود: تلاش کارکنان حوزه روابط کار در این شرایط یک کار عظیم جهادی و فراتر از وظایف اداری است.

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری در هیات حل اختلاف ۲۳۶ دادخواست واصله بوده که منجر به ۲۲۲ رای صادر شده و از این تعداد ۴۴ رای سازشی صادر گردیده است که به نسبت پیشبینی و تأثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد قابل ملاحظه ای به حساب می آید.

هادی ابراهیمی، تعداد دادخواست های واصله در هیات تشخیص استان در ۹ ماهه سال جاری را ۲ هزار و ۳۵۳ مورد ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و ۴۱۳ رای صادر شده که ۶۲۰ رای منجر به سازش شده است.

وی در ادامه تعداد درخواست های مشاوره روابط کار به مراجعان را بیشتر از ۱۸ هزار مورد نام برد و اظهارداشت: بعضی از این مشاوره ها با عنایت به شیوع کرونا به صورت تلفنی صورت گرفته است.

ابراهیمی مجموع کارگران احراز هویت شده در سامانه روابط کار را ۳۲ هزار و ۸۹۶ نفر و تعداد کارفرمایان را یکهزار و ۱۱۱ نفر عنوان نمود.

این مقام مسئول پیگیری حقوق و مزایای کارگران از راه کمیته های زیرمجموعه کمیسیون کارگری، همکاری و تعامل اداره بازرسی کار و روابط کار برای نظارت بر عملکرد بنگاهها و پرداخت بموقع مطالبات کارگران، نظارت بر عملکرد پیمانکاران از راه بررسی صلاحیت خدمات و ایمنی، اجبار تمامی پیمانکاران طرف قرارداد بر تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نظارت بر نحوه صدور احکام، اجرایی کردن سامانه جامع روابط کار در استان و ارتقاء آموزش قوانین و مقررات کار به کارفرمایان و کارگران را از اقدامات شاخص حوزه روابط کار ذکر کرد.

به گزارش فاما کیش به نقل از ایسنا، این نشست با هدف بررسی مسایل مختلف در ارتباط با حوزه روابط کار و سامانه جامع روابط کار و مسایل در ارتباط با سامانه با حضور مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مشاور فناوری اطلاعات معاونت روابط کار وزیر و اعضای مراجع حل اختلاف استان هرمزگان برگزار شد.




1399/11/03
22:17:25
0.0 / 5
1228
تگهای خبر: خدمات , فناوری , هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش