نشست بین المللی توسعه ژئوپارك های یونسكو در قشم برگزاری می گردد


نشست بین المللی توسعه ژئوپارك های یونسكو در قشم برگزاری می گردد فاما كیش: مدیر ژئوپارك جهانی قشم از برگزاری اولین نشست بین المللی و كارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارك های جهانی یونسكو در جزیره قشم از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه امسال اطلاع داد.


به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، علیرضا امری كاظمی با بیان این خبر اظهار داشت: این نشست در جهت تایید نقش منطقه ای ژئوپارك قشم در توسعه ژئوپارك ها و آموزش و بازخوانی تجربه های جزیره قشم در دستیابی به كارت سبز شبكه جهانی ژئوپارك ها بعنوان الگویی موفق برای سایر مناطق و كشورهایی كه خواستار ثبت جهانی تحت عنوان ژئوپارك هستند، برگزار می گردد.
مدیر ژئوپارك جهانی قشم با اشاره به حضور مقام های بلند پایه در این مراسم، اضافه كرد: حضور مقام های بلندپایه همچون پروفسور نیكولاس زوروس، رییس شبكه جهانی ژئوپارك ها و پروفسور مك كی ور، دبیركل برنامه بین المللی علوم زمین و ژئوپارك های یونسكو به همراه دبیر كل كمیسیون ملی یونسكو و رییس دفتر منطقه یونسكو در تهران، افتخاری برای جزیره قشم و مهر تاییدی بر ظرفیت های پرارزش این جزیره است.
وی عنوان كرد: در این نشست، مقامات كشوری همچون مرتضی بانك مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عیسی كلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و راضیه لك معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور به همراه مدیران عامل مناطق آزاد كشور و استانداران حضور دارند.
امری كاظمی از حضور نمایندگان 22 كشور جهان و بیش از 250 شركت كننده داخلی در این نشست آموزشی- تخصصی اطلاع داد و در ادامه بیان كرد: میهمانان خارجی این نشست از كشورهایی اروپای غربی، آسیای میانه، خاورمیانه و شرق آسیا حضور خواهند داشت.
به گفته وی، كارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارك های جهانی در تاریخ هشتم و نهم اردیبهشت ماه، با حضور سخنرانانی از اعضای شورای جهانی یونسكو برگزار شده و روز سوم به بازدید میهمانان از ژئوسایت های ژئوپارك قشم اختصاص خواهد داشت.
به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه اولین نشست بین المللی و كارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئوپارك های جهانی یونسكو در جزیره قشم، شنبه هشتم اردیبهشت ماه ساعت 14 در محل تالار آیینه های اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد.




1397/02/08
13:00:44
5.0 / 5
4599
تگهای خبر: جزیره قشم , قشم
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش