در گفت وگو با ایسنا اعلام شد

جزئیات زلزله 5 و هفت دهم رویدر استان هرمزگان با پیش لرزه 4 7


جزئیات زلزله 5 و هفت دهم رویدر استان هرمزگان با پیش لرزه 4 7 فاما كیش: رئیس بخش شبكه شتابنگاری ایران با اشاره به اینكه زلزله 5.7 رویدر با پیش لرزه ای با بزرگای 4.7 همراه بوده است، اظهار داشت: منطقه ای كه در آن زلزله مهم رخ داده، تراكم جمعیتی كمی دارد.



مهندس اسماعیل فرزانگان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، به زلزله بامداد روز گذشته رویدر استان هرمزگان اشاره نمود و اضافه كرد: این زلزله در منطقه مرزی میان استان فارس و هرمزگان رخ داد كه ایستگاه شتاب نگاری "علی آباد" این زمین لرزه را ثبت نمود.

وی ایستگاه علی آباد را ایستگاهی در نزدیكی شهرستان لار در استان فارس دانست و اظهار نمود: شتابی كه از این زلزله به ثبت رسید، در ایستگاه علی آباد حدود 120 سانتی متر بر مجذور ثانیه بوده است.

فرزانگان با تاكید بر اینكه این زلزله دارای یك پیش لرزه هم بوده است، تصریح كرد: پیش از رویداد اصلی زلزله، یك پیش لرزه با بزرگای 4.7 رخ داد و بلافاصله پس از آن زمین لرزه اصلی با بزرگای 5.7 اتفاق افتاده است.

رییس بخش شبكه شتابنگاری ایران شتاب پیش لرزه را در ایستگاه علی آباد 17 سانتی متر بر مجذور ثانیه عنوان نمود و افزود: منطقه رویداد منطقه ای است كه به لحاظ جمعیتی تراكم در آن زیاد نیست و روستاها از یكدیگر فاصله دارند و به نظر می آید خسارات قابل توجهی در آن رخ نداده باشد.

فرزانگان تصریح كرد: داده های ایستگاه های پیرامونی ایستگاه علی آباد ركوردی از این زلزله ثبت نكرده است و تنها ایستگاه علی آباد لار در استان فارس این رخداد لرزه ای را ثبت كرده است.

وی در عین حال تصریح كرد: ما در این شبكه در حال تخلیه اطلاعات از ایستگاه های پیرامونی این زمین لرزه هستیم.

فرزانگان زلزله 5.7 رویدر را یك زلزله محلی توصیف كرد كه از این نوع زمین لرزه ها در منطقه زاگرس به وفور رخ می دهد، افزود: بعد از گذشت 13 سال از طریق اندازی ایستگاه علی آباد تا پیش از زمین لرزه روز گذشته رویدر، این ایستگاه 5 زمین لرزه را ثبت كرده بود كه با دو زمین لرزه مهم روز گذشته در مجموع 7 زلزله را به ثبت رسانده است.

وی با تاكید بر اینكه ما به استان فارس و هرمزگان نگاهی ویژه داریم، خاطرنشان كرد: استان فارس یكی از لرزه خیزترین استان های كشور است و زمین لرزه های زیادی در آن رخ می دهد و ما هم همواره نگاه ویژه ای به این استان داشته ایم.

فرزانگان، هرمزگان را یكی دیگر از استان های لرزه خیز كشور توصیف كرد و افزود: به صورت كلی استان هایی كه در منطقه زاگرس قرار دارند، مانند استان های فارس، هرمزگان و بوشهر رویكرد ویژه ای به آنها داریم و ایستگاه های شتابنگاری متعددی را در این استان ها نصب كرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رویدر استان هرمزگان در ساعت 9 بامداد روز 31 تیر پس از یك زلزله با بزرگای 4.7 در عمق 22 كیلومتر، زلزله 5.7 ریشتر در عمق 8 كیلومتری را تجربه نمود. كانون این زلزله در 48 كیلومتری رویدر استان هرمزگان، 53 كیلومتری درز و 57 كیلومتری مزایجان استان فارس بوده است. زلزله های 4 در عمق 15 كیلومتری و 3.4 ریشتر در عمق 19 كیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

زلزله های 3.2 در عمق 10 كیلومتری، 2.7 در عمق 10 كیلومتری، 4.9 در عمق 19 كیلومتری و 3.8 در عمق 19 كیلومتری همچون پس لرزه های زلزله 5.7 رویدر بوده است.




1397/05/02
14:08:26
5.0 / 5
4730
تگهای خبر: آب , هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش