جهش در مراكز آموزشی هرمزگان


جهش در مراكز آموزشی هرمزگان به گزارش فاما كیش استاندار هرمزگان اظهار داشت: آموزش و پرورش، دانشگاه های استان و مراكز آموزشی استان نیازمند جهشی بزرگ هستند تا بتوانند نیروی انسانی متناسب با ظرفیت های مورد نیاز استان تربیت نمایند.


به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، «فریدون همتی» در نشست با روسای دانشگاه ها و مراكز پژوهشی استان هرمزگان با بیان این كه هر تحولی در استان نیاز به نیروی انسانی كارآمد دارد، اظهار نمود: با عنایت به این كه تحولات در جهت توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای در گرو نیروی ماهر و دانش آموخته است، دانشگاه ها نقش موثری در روند توسعه خواهند داشت.
وی تصریح كرد: بخشی از مشكلات هرمزگان و دغدغه مردم استان را می توان با تغییر رویكرد مراكز آموشی بر طرف كرد، چون نبود نیروی توانمند و دانش آموخته باعث وجود بیكاری در استانی مانند هرمزگان به عنوان یكی از قطب های صنعتی كشور، می گردد.
استاندار هرمزگان تصریح كرد: صنایع به منظور افزایش عملكرد و رقابت در بازارها به تولید محصول با كیفیت نیاز دارند كه این امر هم با بهره گیری از نیروی دانش آموخته امكان پذیر است و اگر نیروی بومی توانمند در عرصه صنعت در استان وجود نداشته باشد، نمی توان از صنایع و واحدهای صنعتی خواست كه نیروی محلی اما غیر ماهر را به كار گیرند.
وی تصریح كرد: هرمزگان ظرفیت های متنوع در عرصه فعالیت های اقتصادی و صنعتی دارد كه اول باید دانشگاه های استان بتوانند به نیاز محلی پاسخ دهند و نیروهای كارآمدی با عنایت به ظرفیت های استان آموزش و به جامعه تحویل دهند تا افراد بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار كار شوند.
همتی با تاكید بر نیاز مبرم مراكز آموزشی هرمزگان به جهش، تصریح كرد: آموزش و پرورش، دانشگاه های استان و مراكز آموزشی استان نیاز به یك جهش بزرگ دارند تا بتوانند نیروی انسانی متناسب با ظرفیت های مورد نیاز استان تربیت كنند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: به عنوان استاندار هرمزگان می توانم در حد توان زمینه ها را برای مراكز آموزشی استان فراهم كنم اما این كه دانش آموختگان آموزش و پرورش و دانشگاه ها تا چه حد توانمند و علمی باشند بستگی به معلمان و اساتید دانشگاهی دارد كه تا چه میزان آموزش و تربیت نیروی كارآمد برایشان اهمیت داشته باشد.
وی روسای دانشگاه های استان را مشاورین استاندار دانست و تصریح كرد: روسای دانشگاه ها می توانند به عنوان مشاورین استاندار ایده و خلاقیت ها برای پیشبرد اهداف توسعه استان را منعكس كنند و با شناسایی و بهره گیری از بهترین افراد علمی و اساتید دانشگاهی خلاق و توانمند گام های موثری در توسعه استان برداریم.


 

1396/07/30
14:51:49
5.0 / 5
5467
تگهای خبر: هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش