قشم نخستین مركز گردشگری حلال كشور شد


قشم نخستین مركز گردشگری حلال كشور شد استاندار هرمزگان در آئین معرفی جزیره قشم به عنوان نخستین مركز گردشگری حلال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مبانی دینی و قرآنی گردشگری حلال، اظهار نمود: گردشگری حلال به معنای رسیدن به استاندارد اسلامی در این عرصه است و باید محیط متناسب و لوازم موردنیاز این كار را فراهم كنیم.



به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، فریدون همتی با بیان این كه گردشگری حلال از معروف های برجسته اسلامی است، اظهار داشت: تمامی آحاد جامعه و علاقه مندان گردشگری را باید با این نوع از گردشگری آشنا كنیم و با این نوع گردشگری عدالت در استفاده از ظرفیت های گردشگری هم برقرار می گردد.

وی ادامه داد: امروز كشورهای اسلامی به این باور و یقین رسیده اند كه حلال بودن محصولات و موارد مختلف برای جسم و روح انسان بهترین است.

استاندار هرمزگان با بیان این كه هشت كشور اسلامی در چرخه گردشگری حلال قرار دارند، خاطرنشان كرد: درآمدهای حاصل از این گردشگری 151 میلیارد دلار بوده كه تنها سه در صد این بازار سهم ایران است و باید تلاش كنیم این سهم افزایش یابد.





همتی بیان كرد: معرفی جزیره قشم به عنوان نخستین مركز گردشگری حلال در ایران سرآغاز خوبی است تا این نوع از گردشگری در كشور توسعه یابد و بتوانیم در این شبكه اقتصادی سهم بیشتری داشته باشیم و نقش فعالی در این زمینه ایفا كنیم.

وی ظرفیت های گردشگری سرزمین اصلی و جزایر هرمزگان را منحصربه فرد دانست و افزود: ظرفیت های گردشگری هرمزگان به خوبی معرفی نشده است كه باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

استاندار هرمزگان تصریح كرد: به دنبال این هستیم كه با همكاری مناطق آزاد هرمزگان برنامه مشتركی جهت دسترسی ساده آحاد مختلف مردم به امكانات و تسهیل گردشگری در هرمزگان فراهم گردد تا همه به هرمزگان سفر كرده و این سرزمین زیبا را ببینند.

وی اظهار داشت: هرمزگان می تواند به الگویی استاندارد در زمینه گردشگری تبدیل شود و این استان می تواند نقش ممتازی برای افزایش سهم ایران در شبكه گردشگری حلال ایفا كند.

 

1396/08/18
18:49:33
5.0 / 5
5403
تگهای خبر: گردشگری , هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش