رونمایی از 400 دستگاه آمبولانس مجهز و پیشرفته در بندرعباس


رونمایی از 400 دستگاه آمبولانس مجهز و پیشرفته در بندرعباس فاما كیش: 400 دستگاه آمبولانس مجهز و پیشرفته بامداد امروز با حضور وزیر بهداشت در شركت ایران خودرو دیزل و مدیركل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گمرك شهید باهنر بندرعباس به صورت همزمان در تهران و بندرعباس، رونمایی گردید.


به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، مدیركل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بامداد امروز در مراسم رونمایی از تعداد 400 دستگاه آمبولانس در گمرك شهید باهنر بندرعباس، اضافه كرد: از ابتدای سال 93 اجرای طرح تحول سلامت بعنوان یكی از فصل های خدمتی برای عرضه به مردم شریف ایران اسلامی، در وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكی تدوین شد.
دكتر مصطفی پریدار با اشاره به اینكه اجرای این طرح مهم از جانب دولت و مجلس حمایت شد، تصریح كرد: با وجود تاكید وزریر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در بحث تأمین آمبولانس در نقاط دورافتاده كشور و بخصوص اورژانس های جاده ای و بین شهری، تا پیش از امروز در حدود 2400 دستگاه آمبولانس هم از تولیدات داخل و هم وارداتی در كشور توزیع شده بود.
وی افزود: امروز شاهد بهره برداری از 400 دستگاه آمبولانس در فاز نخست هستیم و امیدواریم 300 دستگاه در فاز دوم حداكثر تا دو هفته آینده هم با همكاری گمرك شهید باهنر، سازمان استاندار و سازمان توسعه و تجارت ترخیص و توزیع شود.
پریدار با اشاره به اینكه یكی از اشكالات عدمه قدمت ناوگان اورژانس كشور با عمر برآوردی تقریبی 12 ساله در ابتدای دولت یازدهم بود، اظهار نمود: با حمایت دولت و اضافه شدن 700 دستگاه جدید مجموع آمبولانس های كشور به 3 هزار دستگاه و میانگین عمری ناوگان اورژانس به كمتر از پنج سال مطابق استاندار جهانی می رسد.
مدیركل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی عنوان كرد: امیدواریم با حمایت هایی كه در سنوات پیشرو از جانب مجلس و دولت صورت می گیرد تا آخر دولت دوازدهم خدمات مطلوب تر بیشتری را لمس نماییم.

وی با اشاره به اینكه امروز در بندرعباس 400 دستگاه آمبولانس ترخیص می گردد كه این آمبولانس ها متفاوت تر از آمبولانس هایی است كه تابحال وارد شده است، تصریح كرد: این آمبولانس ها در نوع خودش برای نخستین بار بعد از 40 سال وارد كشور شده است؛ آمبولانس ها كمك داری است كه عمدتأ برای مناطق صعب االعبور، كوهستانی و برف خیز كشور مورد استفاده قرار می گیرد و ظاهر آن هم طی بازدیدی صورت گرفت متفاوت از آمبولانس های گذشته است و در حدود 15 سانتی متر ارتفاع آن برای توانمندی مطلوب تر در مناطق صعب العبور بیشتر شده است.
مدیركل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: قراردادی برای تامین 400 دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل برای مناطق صعب العبور با شركت بنز منعقد و این آمبولانس ها وارد كشور شده و به صورت نمادین 120 دستگاه در بندرعباس رونمایی و در ایام آینده هم مابقی این آمبولانس ها توزیع خواهند شد.
به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، این 400 دستگاه آمبولانس شامل 100 دستگاه آمبولانس از فاز اول خرید 400 دستگاه آمبولانس كمك دار خارجی و 300 دستگاه آمبولانس مربوط به قرارداد تامین 800 دستگاه توسط شركت ایران خودرو دیزل است كه با همكاری گمرك در حال ترخیص و توزیع در كشور است.
در این آمبولانس ها، برانكارد، ونتیلاتور، دستگاه DC شوك، كیف احیاء، ساكشن پرتابل، دو سیلندر اكسیژن مجهز به مانومتر، صندلی پرستار و نیمكت كامل صندوق شونده تعبیه شده است. آمبولانس های ون اسپرینتر 315 امكان حمل دو بیمار در شرایط اضطراری را دارند.




1397/07/19
15:12:10
5.0 / 5
4531
تگهای خبر: بندرعباس , پیشرفت , خدمات , خرید
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش