نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس:

اگر ذوالقدر نبود امروز پزشك هرمزگانی هم نبود


اگر ذوالقدر نبود امروز پزشك هرمزگانی هم نبود فاما كیش: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بدانند اگر ذوالقدر نبود امروز هیچكدام از پزشكان و مطب هایشان در استان هرمزگان نبودند و شاهد ادامه فعالیت پزشكان بنگلادشی، پاكستانی و هندی بودیم.


به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر شب گذشته(18 آذر) در مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان با اشاره به اینكه نباید هیچگاه نقش امام صادق(ع) را در توسعه علم و دانش از یاد برد، خاطرنشان كرد: روایت شده است در دانشگاهی كه امام صادق(ع) راه اندازی كرده بود چهار هزار دانشجو تحصیل داشته و 900 عالم پرورش داده شد.
وی با تبریك روز دانشجو، خاطرنشان كرد: دانشگاه ها همواره خاستگاه اندیشه و طرح های نو هستند و اگر رسالت خویش را به خوبی انجام دهد كشور می تواند در زمینه های علمی و فناوری رشد چشمگیرتری داشته باشد.
این نماینده مجلس خواهان فعال بودن دانشجویان در حوزه هایی كه منجر به پیشرفت كشور می شود، شد و عنوان كرد: روز دانشجو نباید تنها به یك روز خاص ختم شود بلكه دانشجویان باید در طول سال تلاش كنند آگاهی و علم خویش را در زمینه های گوناگون ارتقا دهند.
ذوالقدر با اشاره به اینكه دانشجویان باید از بنده سوال كنند كه با سابقه 30 سال نمایندگی مجلس برای دانشجویان هرمزگان چه كردید، تصریح كرد: باید اعلام كنم و دانشجویان بدانند اگر ذوالقدر نبود امروز هیچكدام از پزشكان و مطب هایشان در استان هرمزگان نبودند.
وی ادامه داد: سال 63 كه در كسوت نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس بودم، مشاهده كردم صدها دانشجو به صورت ناحق از تحصیل رد صلاحیت شده و نمی توانند راهی دانشگاه شوند و خیلی از خانواده های هرمزگانی ها نسبت به این مورد اعتراض داشتند كه حتی برای تصحیح این روند به نزد وزیر و معاون وزیر رفتم و در این راه امور خیلی از دانشجویان را تسهیل كردم.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: برای آنكه بتوانم كار مفیدتری كرده باشم به مجلس رفته و با هماهنگی نمایندگان طرحی تصویب گردید تا روند تأیید دانشجویان تسهیل یابد و از آن پس دانشجویان خیلی از هرمزگان وارد دانشگاه بخصوص رشته پزشكی شده و امروز شاهد هستیم دیگر اثری از پزشكان هندی، پاكستانی و بنگلادشی در هرمزگان نیست بلكه فرزندان هرمزگان فرمان طبابت را در دست گرفته و امروز به خود می بالم كه پزشكان توانمند هرمزگانی كه روزی آرزوی شان وارد شدن به رشته پزشكی بود، در حال فعالیت هستند.
ذوالقدر با اشاره به اینكه در آن زمان وزارت بهداشت مكلف شد، سالی 8000 پزشك فارغ التحصیل تحویل بدهد، افزود: در آن زمان هرمزگان حتی یك دانشگاه هم نداشت اما به واسطه تلاش های تركان (استاندار وقت هرمزگان) و بنده مجوز تأسیس دانشگاهی را از مسئولان كشوری دریافت كردیم و امروز به حضور این تعداد دانشجو در استان هرمزگان افتخار می كنم.
وی در انتها اظهار داشت: دانشجو تهدید نیست یك فرصت طلایی برای كشورهای در حال توسعه است، باید دانشجویان بدون تهدید و ترس نظرات و دیدگاه های خویش را بیان كنند.
پس از اتمام سخنرانی این نماینده مجلس، دانشجویان حاضر با شعار"ذوالقدر دوست داریم" نسبت به صحبت هایش واكنش دادند. همینطور ذوالقدر قول داد تا مشكل معوقات دانشجویان ورودی سال 93 دانشگاه فرهنگیان هرمزگان را پیگیری و برطرف كند.

شانزدهم آذر، نماد حق طلبی و آزادیخواهی دانشجویان در برابر ظلم است
همچنین در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان اظهار داشت: شانزدهم آذر، نماد حق طلبی و آزادیخواهی دانشجویان در برابر سایه شوم ظلم، اختناق واستبداد است.
منوچهر ضیایی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با 16 آذر برای دانشگاه و دانشگاهیان و همینطور برای ملت ایران، واقعه ای مهم است كه در عصر كنونی، نقش ممتازی در پیشتازی و پیشگامی جامعه دانشگاهی ما در مسیر بلند ملت شریف ایران اسلامی برای تحقق استقلال، آزادی و جمهوریت نظام داشته است.
وی خاطرنشان كرد: شانزدهم آذر، نماد حق طلبی و آزادیخواهی دانشجویان در برابر سایه شوم ظلم، اختناق واستبداد است.
ضیایی تصریح كرد: این روز تاریخی یادآور رشادت دانشجویانی است كه سینه خویش را در برابر مستبدین ظالم سپر كردند و آزادگی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران را در تاریخ ثبت كردند و سرآغاز تشكیل جنبشی تأثیر گذار در مسیر استكبار ستیزی و آزادیخواهی ملت ایران شدند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان ادامه داد: دانشجویان ایران اسلامی به مثابه وجدان بیدار، خردمند، پرسشگر و سرشار از ایمان به شمار می روند كه بعنوان مغز متفكر جامعه می توانند جامعه را به مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون سازند و گام های مهم و استواری را در راه توسعه و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی بردارند و با تولید زیرساخت های لازم، حضور پررنگ تر ایران عزیز در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را رقم بزنند.
ضیایی در انتها اظهار داشت: امیدوارم كه همگی در كنار هم بتوانیم نقشه راه ایران را به سمت سعادت و آزادی و سربلندی سوق دهیم و از درگاه خداوند متعال برای جامعه دانشگاهی بویژه دانشجویان امید، عزت، سربلندی و تندرستی خواستارم.



1396/09/20
02:09:23
5.0 / 5
4558
تگهای خبر: هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش