مرگ دو كودك بندرعباسی در پی مسمومیت قرص برنج


مرگ دو كودك بندرعباسی در پی مسمومیت قرص برنج فاما كیش: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان از مرگ دو كودك هشت ماهه و سه ساله به علت عوارض ناشی از مسمومیت قرص برنج اطلاع داد.


به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، دكتر فاطمه نوروزیان اظهار نمود: این دو كودك اعضای یك خانواده و خواهر و برادر بودند كه بعد از مسمومیت شدید ناشی از مصرف قرص برنج به بیمارستان كودكان منتقل شدند.
وی ادامه داد: بنا بر اعلام پزشك معالج، نوزاد هشت ماهه كه پسر بود متأسفانه پیش از رسیدن به بیمارستان جان خویش را از دست داد و با عنایت به مرگ قطعی امكان هیچ درمانی برای وی میسر نبود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشكی تصریح كرد: دختر سه ساله هم باآنكه در مراحل اولیه سطح هوشیاری مناسبی داشت و فقط از ناحیه شكم اظهار ناراحتی می كرد اما پزشكان با عنایت به عوارض مصرف قرص برنج نهایت مراقب را از وی به عمل آوردند و در بخش مراقبت های ویژه با انجام امور درمانی، تحت كنترل لحظه به لحظه قرار گرفت.
نوروزیان با اشاره به اینكه بعد از گذشت چند ساعت با وجود كنترل دقیق علائم و مراقبت های پزشكی این كودك ناگهان دچار اختلال در آنزیم های كبدی، افت شدید فشارخون و پایین آمدن هموگلوبین شد، اضافه كرد: در این وضعیت كودك در حالت شوك قرار گرفت كه تلاش پزشكان برای احیای وی نتیجه نداد و دختربچه سه ساله به زندگی بازنگشت و جان خویش را از دست داد.
وی افزود: والدین این دو كودك ابتدا به گمان اینكه بر اثر مصرف ماست دچار مسمومیت شده اند به پزشكان گفتند مسمومیت ناشی از مصرف ماست بوده است كه با عنایت به شرح حال بیماران و تحقیقات بیشتر و آزمایش های مشخص شد مسمومیت ناشی از مصرف برنج آلوده به قرص برنج بوده است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشكی در انتها با اشاره به اینكه مسمومیت با قرص برنج بسیار خطرآفرین است و درمان ندارد، افزود: قرار دادن قرص برنج در كیسه برنج با هدف نگه دارندگی برنج اقدامی بسیار خطرناكی است چون كه در موقع پخت، آلودگی برنج با قرص ها می تواند به بروز چنین حادثه دل خراشی منجر شود.



1396/10/01
14:03:01
5.0 / 5
4662
تگهای خبر: بندرعباس , هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش