زن های مجرد، شادترند


زن های مجرد، شادترند فاما كیش: برمبنای مطالعات انجام شده توسط متخصصان علوم رفتاری، بانوانی كه فرزند و همسر ندارند، زندگی شادتری دارند.


به گزارش فاما كیش به نقل از خبر آنلاین، شاید پیش از این خودتان به چنین نتیجه ای رسیده باشید و حالا علم هم ثابت كرده است كه:
زنانی كه ازدواج نكرده اند و فرزندی ندارند شادترین زیرگروه جامعه هستند. این زنان نسبت به همجنسان خود كه متاهلند و یا بچه دارند، بیشتر عمر می كنند.
پائول دُلان، متخصص علوم رفتاری در دانشكده اقتصاد لندن، اظهار داشت: بیشتر افراد متاهل زمانی كه در كنار همسرشان هستند خودشان را شاد نشان می دهند در صورتیكه امكان دارد واقعا چنین حسی نداشته باشند.
مطالعاتی كه در این زمینه انجام شده نشان داده است مردان از ازدواج سود بیشتری می برند چون در واقع به آرامش می رسند و در بیشتر موارد عمر طولانی تری نسبت به مردهای مجرد دارند.
اما در مقابل زن ها اغلب وقتی ازدواج می كنند مجبورند از بیشتر آرزوهای خود دست بكشند و گاهی حتی امكان دارد كمتر عمر كنند. در كنار این مسئله، وظیفه سنگین رسیدگی به زندگی فرزندان نیز بیشتر بر دوش مادران است و زنان حتی خارج از منزل شغلی نداشته باشند، وظایف بیشتر و حساس تری دارند. بنا بر این می توان گفت شادترین گروه جامعه، زنانی هستند كه ازدواج نكرده و بچه ندارند.
تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده است كه ازدواج می تواند برای زنان و مردان نكات مثبتی مثل حمایت عاطفی داشته باشد اما با این وجود زنان میانسالی كه متاهل هستند بیشتر از هم سن و سال های مجردشان در معرض مشكلات فیزیكی و روحی قرار دارند.
به طور كلی دُلان عقیده دارد، با وجود این كه بیشتر مردم ازدواج و بچه دار شدن را برای زنان موفقیت می دانند، اما هم سن و سال های مجردشان به سبب این كه چالش ها و دغدغه های كمتری دارند، نسبت به آنها زندگی شادتر و طول عمر بیشتری دارند.
منبع: The Guardian
۴۷۲۳۴


منبع:

1398/03/24
13:26:59
5.0 / 5
4675
تگهای خبر: تخصص , متخصص
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش