رییس كمیسیون انرژی خبر داد

افزایش تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس


افزایش تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به گزارش فاما كیش رییس كمیسیون انرژی مجلس از افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا آخر سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: در لایحه بودجه ۹۷ اعضای كمیسیون انرژی كوشیده اند سهم شركت ملی نفت را از ۱۴. ۵ درصد به سه ۱۴. ۵ درصد بالا برند.


به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، فریدون حسنوند در جلسه اعضای كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با اشاره به سفر اعضای كمیسیون انرژی به استان هرمزگان، اظهار داشت: اعضای كمیسیون به دعوت نمایندگان و استاندار هرمزگان در این استان حضور بهم رساندند و ضمن بازدید از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس از فاز دوم این مجموعه هم بازدید نمودند.
حسنوند بیان كرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یكی از افتخارات ملی در خودكفایی تولید بنزین، جلوگیری از واردات و خروج ارز از كشور است.
وی عنوان كرد: وزارت نفت وعده داده است كه واحد «ترین ۲» پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار خواهد شد و تولید كنونی بنزین این مجموعه دو برابر خواهد شد.
رییس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینكه زمان بهره برداری فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس از جانب مسئولان پیش از آخر سال ۹۶ عنوان شده است، اضافه كرد: با افتتاح فاز دوم، تولید پالایشگاه به دو برابر افزایش می یابد و این افزایش سهم مهمی در خودكفایی كشور در تولید بنزین و جلوگیری از واردات بنزین ایفا می كند.
نماینده مردم اندیمشك در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان كرد: اعضای كمیسیون انرژی از پروژه های نفتی و گازی قشم، در بخش فلات قاره بازدید می كنند تا جمع بندی مصوبات این سفر در كمیسیون صورت گیرد و در صحن علنی بتوان در حوزه اعتبارات و بودجه ها به این مجموعه های نفتی و گازی كمكی كرد.
وی بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در بخش پیمانكاران و نیروهای دسته اول و دوم به استناد ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه تاكید كرد و اضافه كرد: خوشبختانه وزیر نفت این مورد را ابلاغ كرده و انتظار داریم این وزارتخانه در استان هایی كه این شرایط را دارا هستند به صورت حتم آن را به كار ببندد.
حسنوند با اشاره به اینكه طبق برنامه ریزی انجام شده تولید بنزین در كشور افزایش خواهد یافت، تصریح كرد: در لایحه بودجه ۹۷ اعضای كمیسیون انرژی كوشیده اند سهم شركت ملی نفت را از ۱۴. ۵ درصد به سه ۱۴. ۵ درصد بالا برند.
وی در تشریح افزایش سهم شركت ملی نفت ایران بیان كرد: ۱۴. ۵ درصد طبق برنامه گذشته افزایش خواهد یافت، ۱۴. ۵ از تولید خالص گاز و ۱۴. ۵ درصد دیگر از فروش نفت داخلی كه در واقع به توان مالی پروژه های وزارت نفت كمك خواهد نمود.


 

1396/10/18
17:49:20
5.0 / 5
4818
تگهای خبر: خلیج فارس , هرمزگان , پالایشگاه
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش