مدیرعامل آبفای هرمزگان اعلام كرد:

بهره برداری از ۱۷پروژه در دهه فجر


بهره برداری از ۱۷پروژه در دهه فجر به گزارش فاما كیش مدیرعامل آبفای هرمزگان اظهار داشت: ۱۷ پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری، به بهره برداری می رسد.



به گزارش فاما كیش به نقل از مهر، امین قصمی اظهار داشت: سال جاری پروژه های شاخصی را در دست اجرا داریم كه اثربخش ترین آنها؛ طرح ملی آبرسانی از سد جگین به بشاگرد (شرق) و افتتاح فاز دوم آب شیرین كن بندرعباس (مركز) است.
وی اضافه كرد: با بهره برداری از فاز اول این طرح ملی، آب به شهرستان سردشت می رسد و شش روستای مسیر هم از این خط انتقال بعنوان منبع اصلی تأمین آب از آب آشامیدنی با كیفیت بهره مند می شوند.
وی افزود: همینطور با بهره برداری از فاز دو آب شیرین كن، ظرفیت آن به ۴۰ هزار مترمكعب در شبانه روز ارتقا می یابد و تا آخر خرداد ماه ۹۹ هم این پروژه با ظرفیت نهایی یكصد هزار مترمكعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری می شود.
این مقام مسئول تصریح كرد: پروژه اجرا، اصلاح و توسعه شبكه توزیع آب در شهرهای بندرعباس، بیكا، جزایر تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسی در مجموع به طول به طول ۵۵.۵ كیلومتر، اجرای خط انتقال آب شهرهای بندرعباس، زیارتعلی و سیریك به طول ۳۶.۸ كیلومتر، راه اندازی ۳ باب مخزن ذخیره آب در شهرهای بندرعباس، بستك و هرمز به حجم ۵۰۰۰ مترمكعب همچون پروژه های قابل افتتاح در بخش آب است كه در مجموع اعتباری بیشتر از ۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.
قصمی بیان نمود: همینطور در بخش فاضلاب هم ۲ پروژه در مجموع با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در این دهه به بهره برداری می رسد كه این پروژه ها شامل؛ اجرای شبكه جمع آوری فاضلاب در شهرهای بندرعباس و رودان است.
مدیرعامل آبفای استان در ادامه اضافه كرد: طی ده ماهه گذشته با حمایت مدیریت عالی استان و تلاش دو چندان متخصصان این صنعت، پروژه های شاخصی نظیر؛ طرح انتقال آب از آب شیرین كن یكصد هزار مترمكعبی به مخازن داماهی، طرح تأمین آب رویدر، طرح تأمین آب بستك و جناح از آب شیرین كن چارك، راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب میناب، راه اندازی تاسیسات آبگیری اسكله سد جگین و طرح جمع آوری فاضلاب در بافت فرسوده شهر بندرعباس در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیكی قابل توجهی در حال اجراست.


1398/11/16
14:56:53
5.0 / 5
4326
تگهای خبر: آب , اسكله , بندرعباس , پیشرفت
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش