آغاز كشت گیاهان دارویی در هرمزگان


آغاز كشت گیاهان دارویی در هرمزگان فاما كیش: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان از آغاز كشت گیاهان دارویی در 17 هكتار از باغ های الگویی هرمزگان اطلاع داد.


به گزارش فاما كیش به نقل از ایسنا، مسعود گرگیج در جمع خبرنگاران اظهار نمود: حفاظت از ذخایر، جایگزینی محصولات اقتصادی با نیاز آبی كم، تولید اشتغال پایدار و ترویج كشت های اقتصادی از مزایای كشت گیاهان دارویی است.
وی با اشاره به اینكه آویشن باغی، مرزنجوش، نعناع فلفلی، به لیمو، خاركریم، كدو پوست كاغذی، بابونه، آلوئه ورا، حنا، گلرنگ و چای ترش گیاهان دارویی است كه در هرمزگان كشت می شود، اضافه كرد: بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد و پارسیان از مناطق كشت گیاهان دارویی در هرمزگان است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان با اشاره به اینكه با كشت گیاهان دارویی در هر باغ الگویی برای سه تا پنج نفر شغل تولید می شود، خاطرنشان كرد: نبود كارخانه فرآوری و متفاوت بودن زمان كاشت و برداشت برخی گونه ها، از مشكلات توسعه این بخش است.
مسئول اداره بهره برداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هم با اشاره به اینكه هرمزگان چهار میلیون هكتار مرتع دارد، عنوان كرد: در استان سیصد گونه گیاه دارویی وجود دارد كه با عنایت به نیاز های اكولوژیكی مانند خاك، شوری و نیاز آبی، در مناطق مختلف پراكنده اند.
اسلام بهرامی با اشاره به اینكه با عنایت به شرایط جوی سالانه حدود ۵۰ تن گیاه دارویی از مراتع هرمزگان برداشت می شود، تصریح كرد: آویشن شیرازی جنوب، شهرت كشوری دارد.




1396/09/25
13:45:41
5.0 / 5
4565
تگهای خبر: هرمزگان
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش